Kontaktai      Rašykite mums       KK TV       Siūlo darbą       Foto       Prenumerata Lietuviškai По-русски English
turgelis.net
2021 Rugsėjis 19 Sekmadienis
 

Universalumas – pareigūno gyvybės kaina

2016-08-16 12:56 | Nuomonių ringas | Komentarų (102)

Advokatas Arūnas Marcinkevičius. KK nuotr.


Advokatas Arūnas Marcinkevičius

Iš Lietuvos policijos paskyros “Facebooke”: “Jau seniai policijoje veikia tokia reagavimo sistema, kuomet į įvykius reaguoja arčiausiai įvykio vietos esantys ekipažai, nebūtinai patruliai. Taip išsprendžiame aktualiausią šių dienų problemą – kuo operatyvesnį reagavimą. Visi pareigūnai, nesvarbu, kur dirbantys, mokomi pagal tas pačias procedūras, visi moka naudotis spec. priemonėmis, ginklais, žino, kaip reaguoti ir bendrauti su smurtą patyrusiais asmenimis. Nužudytas pareigūnas prieš metus laiko buvo apmokytas dirbti elektrošoku, taip pat dalyvavo kituose būtinuose mokymuose, kurie galėjo praversti šioje situacijoje”.

Žinia apie tai, kas įvyko praeitą penktadienį (2016-08-12) Telšių rajone, Tryškiuose, kuomet atvykus į šeimyninį konfliktą, dėl, pasak žiniasklaidos pranešimų, techniškai netvarkingų elektrošoko prietaisų ir vengimo panaudoti tarnybinį šaunamąjį ginklą žuvo 36 metų policijos pareigūnas Liudas Šimkus, neabejotinai sukrėtė ne vien policijos pareigūnų bendruomenę, bet ir, manau, nepaliko abejingųjų ir platesnėje Lietuvos visuomenės dalyje.

Šis tragiškai pasibaigęs įvykis dar sykį, ir jau ne pirmą kartą, priminė visuomenėje tvyrančių mažiausiai poros klausimų: „Kaip pareigūnai gali apginti visuomenę, jei pačius juos reikia ginti?“ ir „Kas apgins patį policijos pareigūną, jei …?“-  nepaneigiamą aktualumą.

Retrospektyviai pažvelgus ne vien į šios tragedijos aplinkybes, neįmanoma nepastebėti visos eilės tragiškas pasekmes kompleksiškai sąlygojančių priežasčių:

1. Pražūtingai ydingas dalies policijos pareigūnų bendruomenės supratimas ne vien apie tarnybinio ginklo panaudojimo būtinąjį reikalingumą, bet ir kovinės savigynos veiksmų panaudojimą kritinėse situacijose bei specialųjį profesinį policijos pareigūnų parengimą tokioms situacijoms.

Netinkamai susiformavusį neatidėliotinai būtinų veiksmų konkrečioje kritinėje situacijoje suvokimą gali pakeisti tik sistemingu ir intensyviu pareigūnų profesiniu mokymu ir visuomenės švietimu. Nėra paslaptis, kad žmonių mentalitetas kinta lėčiausiai. Todėl valstybė ir jos institucijos neatidėliotinai privalo nuolat sistemingai, įtikinamai aiškinti bei išaiškinti visuomenei ir patiems pareigūnams, kada, kokiomis aplinkybėmis, o, svarbiausia,- kaip, kokia tvarka ir kokiu būdu policijos pareigūnas privalo nedelsdamas tinkamai, teisingai ir teisėtai panaudoti kovinių imtynių veiksmus, specialiąsias policijos priemones bei tarnybinį šaunamąjį ginklą.

2. Deja, tenka apgailestauti, kad iki šiol nemenkos dalies policijos pareigūnų specialusis profesinis – fizinis parengimas koviniams veiksmams ir tokio parengimo mėgėjiškas lygis realiai atsiskleidžia ne vien laikas nuo laiko besikartojančiose įvairiose kritinėse situacijose, bet net ir periodinėse TV šou laidose apie viešosios policijos kasdienį darbą, kuomet policijos pareigūnai beviltiškai tąsosi su įžūliais pažeidėjais, gaišdami laiką, užuot profesionaliai, teisėtomis priemonėmis ir būdais nukenksminę ir sulaikę tokius asmenis.

Kažin, ar rasis drįstančių teigti, kad pastarųjų dešimtmečių laikotarpiu, įskaitant nūdieną, specialiajam fiziniam – koviniam policijos pareigūnų parengimui, ne vien fiksuotų nuotolių bėgimui, atsispaudimams ar prisitraukimams ant skersinio ir pan., o būtent kovinės savigynos veiksmų įsisavinimui profesionaliame lygmenyje yra skiriama pakankamai dėmesio ir laiko, kasdienių įvykių bei tarnybinės rutinos kaustomuose padaliniuose?

3. Nuolatinės potencialiai galimų kritinių situacijų profesionalios analizės ir policijos veiksmų taktikos, bei individualių policijos pareigūnų veiksmų derinimo, jų pritaikymo ir panaudojimo konkrečiose situacijose nepakankamumas arba trūkumas.

Gal, pagaliau, būtų verta susimąstyti, ar policijos veiksmų taktikos kritinėse situacijose, kovinės savigynos veiksmų, specialiųjų priemonių bei tarnybinio ginklo panaudojimui policijoje skiriamų užsiėmimų periodiškumas, jų intensyvumas ir trukmė, jiems skiriami resursai bei keliami kvalifikaciniai reikalavimai atitinka realiose tarnybinėse situacijose būtiną profesinį lygį, ir kodėl?

Negi šiandien rasis išdrįsiančių teigti, kad žmonių ramybę ir viešąją rimtį saugantiems policijos pareigūnams nereikalingi efektyviai intensyvūs profesiniai mokymai kritinių situacijų įvertinimo, specialiosios policijos veiksmų taktikos, kovinės savigynos ir kitų efektyvių fizinio poveikio- imtynių veiksmų, specialiųjų policijos priemonių bei tarnybinio šaunamojo ginklo panaudojimo srityse?

Atkreipus dėmesį į sisteminę, t.y. ne konkretaus padalinio ar atskiro pareigūno bėdą, o pernelyg akivaizdžia tapusią visuotinę problemą: bet kurio, t.y. kiekvieno be išimties pareigūno profesinio parengimo lygmens, būtino kasdienių tarnybinių pareigų vykdymui, kokybę, tikiuosi sulauksiąs Tamstų pritarimo, jog nuo žilos senovės laikų yra visuotinai žinoma aksioma apie universalumo vertinimą, skelbianti: “Kas tinka viskam, tas netinka niekam”.

Šiuo aspektu leiskite pastebėti, kad vargu ar kas suabejos, kad: “Visi pareigūnai, nesvarbu, kur dirbantys, mokomi pagal tas pačias procedūras, visi moka naudotis spec. priemonėmis, ginklais, žino, kaip reaguoti ir bendrauti su smurtą patyrusiais asmenimis.”

Tačiau, viliuosi pritarsite, kad minėtas policijos pareigūnų profesinio rengimo programos ir jos turinio faktas, toli gražu neatskleidžia, neatstoja ir nepakeičia konkretaus pareigūno profesinio pasirengimo kokybės ir profesionalumo lygio fakto.

Kitaip tariant, šio pranešimo teiginys, cituoju: “Nužudytas pareigūnas (mano klausimas: įskaitant ir jo porininkę?) prieš metus laiko buvo apmokytas dirbti elektrošoku, taip pat dalyvavo kituose būtinuose mokymuose, kurie galėjo praversti šioje situacijoje“, niekaip ir niekuo nepatvirtina ir neįrodo bent minimaliai būtino abiejų, į tragiškai pasibaigusį įvykį operatyviai reaguojant atvykusių, pareigūnų tinkamo profesinio parengimo lygio kvalifikuotai ir profesionaliai reaguoti tokioje konfliktinėje situacijoje ir joje veikti, įskaitant psichologinio pasirengimo reaguoti į konkrečią situaciją lygmenį.

Todėl, tragiškai pasibaigęs “operatyvus reagavimas“, nesant specialaus tokioms situacijoms spręsti būtinų profesinių įgūdžių daugiau nei akivaizdžiai ir nepaprastai skausmingai, t.y. pareigūno – Žmogaus gyvybės kaina, ne šiaip atskleidė, bet vaizdžiai įrodė kompleksinio profesinio – taktinio parengimo, kuomet situacija reikalauja būtent iki besąlygiško automatizmo nuglūdintų profesionalaus reagavimo konfliktinėje situacijoje įgūdžių, o ne vien per apmokymus gautų pažintinio lygio žinių, nepakankamumą.

Esant šitokiam – tragiškam situacijos rezultatui, vien pats konkretaus asmens dalyvavimo apmokymuose ir turinio bei kokybės prasme – plikas apmokymo faktas niekaip nepateisina, bei neturi net menkiausios galimybės tapti bent menkiausiu net potencialios rizikos pareigūnų gyvybei pateisinimu.

Jei kas paklaustų: kodėl? Ko gero, ne vienas iš Jūsų pastebėtų, jog pareigūno apmokymas “dirbti elektrošoku“, taip pat jo dalyvavimas “kituose būtinuose mokymuose, kurie galėjo praversti šioje situacijoje” faktai niekada nebuvo, nėra ir negali būti pateisinimu, pasiunčiant operatyviai reaguoti į tragiškai pasibaigusią konfliktinę situaciją deramo specialaus parengimo įgūdžių lygio neturinčių pareigūnų.

Komentarai

 

 

 
  1. Tarp kitko, turejau svecia is amerikos, tai jis pasibaisejo, kaip musu pilieciai mosykuojasi pries pareigunus…tu tensako, net gesta is tolo ne taip parodysi, bus blogai…. o jeigu is pirmo karto nevygdysi, ka sako, ir dar paburnosi, ar mosi ranka, tai bus VISAI BLOGAI … Priliesti POLICININKA pirstu, bus darblgiau…ilgai gali pasekmes laizytis, tiek moraline , tiek finansine prasme….

    Thumb up 1 Thumb down 0

  2. NAUDINGA TURETI KARIUOMENE…o kuo dauyiau civiliu ir juos priziurinciu nusibaigs ,tu geriau musu dabartinei elitai :) jei taip galima pavadinti SITA VALDZI , jau senokAI VYKSTA GENOCIDAS visais budais….ir kas tai galetu paneigti ?

    Thumb up 1 Thumb down 1

  3. Universalūs policininkai tik amerikiečių kino filmuose būna – tai robotai policininkai. Arba koks Styvenas Sigalas :)

    Thumb up 1 Thumb down 1

  4. tirti Medininkus, ir griebiaisi kitos bylos ? Tau dėkavoja būsimi milicininkai Ugnis ir panašūs.

    Neduok tu DIEVE, kad tokie išeitų į gatvę.

    Thumb up 1 Thumb down 4

  5. Perskaičiau str.bei komentarus.OK sakykim visi tesūs.bet aš.nors ir bemokslis budamas.noriu psakyti savo tiesa.pareigūno padėtis buvo beviltiška
    Porininkė dar net ne bo ba.
    prietaisas neveikiantis
    šaunamojo ginklo nepanudjo – blogai pareidigūnui
    panaudotų ginklą-sėstų cypėn ( tuoj būtų:kaip nukovė begiklį jaunuolį ,perteklinis ginklo panaujimas)
    Liklmas…….Atsidūrė negeru laiku.neveroj vietoje.

    Thumb up 4 Thumb down 1

    • Atsiprašau.rašiau iš mob.tlf.lab.maži klavišai.kartais nuspaustos gretimos raidės.

      Thumb up 3 Thumb down 1

    • sakote ginklą panaudotų tai cypėn sėstų. Juk panaudojimas panaudojimui nelygu. Kai policininkas susikibo su pažeidėju, policininkei reikėjo tik vieną kartą iššauti į orą ir tas kaimo kvailelis būtų į kelnes pridėjęs. Visi kažkodėl ginklo panaudojimą tapatina su būtinu nužudymu. Patikėkite, niekas nenori mirti ir išgirdęs realų šūvį eilinis, kad ir didžiausias triukšmadarys nustos prieštarauti ar priešintis. Nekalbu apie banditus, ginkluotus nusikaltėlius, kuriuos tikrai verta padėti į vietą.

      Thumb up 5 Thumb down 0

      • Be jokios abejonės Jūsų teiginiai teisingi.Bet……
        Ta tema nagrinėjama jau ne vieną sav.Galima priimti daug be galo teisingų sprendimų .Netikusius varijantus atmetant ir ieškant geresnių var.,Db. visi gudrūs.Policininkas visiems sprendimams turejo sek.dalis.Gal jis pradejo ieskoti geresnio var.Tada jau – prapultis.Viska turejo atlikti pasamonė.
        Sakysite nieko pan.?Žinau pag save.Nekitėtai pries mano auto atsirado pametėtas žmogus.Spejau paspausti stabdį,kai priciuožiau iki jo galvos stabdį atleidau ir apvažiavau galvą.Viska atliko pasamonė.Man beliko išlipti iš mašinos ir isitikinti,kad žmogaus aš nesužalojau.

        Thumb up 0 Thumb down 1

  6. Iki 2000 m. dar veikė Lietuvos policijos akademija, bei kolegijų pavyzdžio Vilniaus ir Kauno aukštesniosios policijos mokyklos, bet buvo sunaikintos. Profesionalūs pedagogai, praktikai ir teoretikai buvo paprasčiausiai išvaikyti. visa materialinė-techninė-praktinė-mokslinė-metodinė bazė išparceliuota. Paskui, susigriebus kas pridirbta, nuo nulio lygioj vietoj imtasi kurti Klaipėdos policijos mokyklą, kuri ilgą laiką net nuosavų patalpų neturėdama glaudėsi Jūreivystės mokykloje… Dabar, po daugiau nei 15 metų, galime patys matyti tuometinių konservatorių Gedimino Vagnoriaus-premjero ir Vidmanto Žiemelio-ministro inicijuotų eksperimentų rezultatus.

    Thumb up 3 Thumb down 0

    • Prisimenu, kaip mūsų paskutinis Vilniaus aukštesniosios policijos mokyklos studentų kursas po ministro V.Žiemelio vienasmenio sprendimo dėl mokyklos likvidavimo tąsėmės teismuose dėl teisės užbaigti 3-jų metų profesinio mokymosi programą ir gauti diplomus. Prisimenu kaip mokykloje, kurioje nuolat klegėjo mūsų ir kitų studentų jaunatviški balsai, paskutiniais mokslo metais buvo tuščia ir nyku, nes teismas leido pabaigti mokslą tik paskutiniajam kursui, o pirmakursiai perėję į antrąjį kursą buvo priversti nutraukti mokymąsi:(

      Thumb up 2 Thumb down 0

      • Konservatoriai patologiškai nekenčia profesionalų, beveik taip pat aistringai, kaip bolševikai – buržuazijos.

        Thumb up 5 Thumb down 0

  7. Padėtis policijoje po S.Skvernelio ir Co sugalvotų reformų išties liūdna, kai ekipaže realiai dirba 1 policininkas. Ir tas dar privalo saugoti jam priskirtą tegul net labai gerą, nuostabią, bet gležnutę mergelę, vadinamą porininke.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  8. Apie elektrošoko prietaisą TASER rašyta skurdžiai – ar jis buvo veikianti? Logiška, kad tas prietaisas TASER maitinamas iš baterijos ar akumuliatoriaus. Jei maitinimo šaltinis buvo nepakrautas, tai žudikas galėjo gauti labai silpną elektrošoko pakutenimą ir tai lėmė grumtynes žudiko naudai.
    Jei apie TASER būklę nutylėta, tikimybė kad į patruliavimą pareigūnas vyko su neveikiančiu, techniškai netvarkingu ginklu TASER… Bet porininkė panelė turėjo šaunamąjį ginklą ir per grumtynes jo nepanaudojo, nors tam buvo neginčijama būtinybė. Kaimo nepraustaburnis, teistas net du kartus, pergudravo net du policininkus, panašiai kaip Molotkovas pergudravo pareigūnus, kai pasičiupo be apsaugos paliktą kalašnikov automatą ir pabėgo… Tik pastarasis tragiškai skaudus. Gen. komisaras Pernavas blogiausias iš iki šiol buvusių. Jis privalėjo atsistatydinti jau po Kražių skerdynių, bet apgailėtina, kad to nepadarė.
    Pernavo nevykęs verkšlenimai dėl policijos nepakankamo finansavimo. Tai silpnumo reklamavimas. Manau, kad apmokyti naudotis TASER ginklu ar pakrauti jo baterijas, didelio finansavimo tikrai nereikia.

    Thumb up 8 Thumb down 0

  9. Apie elektrošoko prietaisą nebuvo rašyta jokių komentarų ar jis buvo ar jis buvo veikiantis… Logiška, kad tas prietaisas TASER maitinamas iš baterijos ar akumuliatoriaus. Jei maitinimo šaltinis buvo nepakrautas, tai žudikas galėjo gauti labai silpną pakutenimą ir tai lėmė grumtynes žudiko naudai.
    Jei apie TASER būklę nutylėta, tikimybė kad į patruliavimą pareigūnas vyko su neveikiančiu, techniškai netvarkingu ginklu TASER… Bet porininkė panelė turėjo šaunamąjį ginklą ir per grumtynes jo nepanaudojo… Kaimo nepraustaburnis pergudravo net du policininkus, panašiai kaip Molotkovas pergudravo pareigūnus, pasičiupo be apsaugos paliktą kalašnikov automatą ir pabėgo… Tik pastarasis tragiškai skaudus. Gen. komisaras Pernavas blogiausias iš iki šiol buvusių. Jis privalėjo atsistatydinti jau po Kražių skerdynių, bet to nepadarėš

    Thumb up 5 Thumb down 0

    • Turėti ginklą nepakanka. Dar reikia sugebėti juo naudotis ir žinoti kada ir kaip jį panaudoti. Tam reikia pastovių, vos ne kasdienių pratybų. Kitaip geriau jo neturėti, nes dar atims ir panaudos prieš patį pareigūną kur kas rezultatyviau. Taip mus išmokino gerbiamas Dėstytojas. Ir buvo teisus.

      Thumb up 1 Thumb down 1

      • Prisimenu tą praktinę “diskusiją” dėl policijos veiksmų taktikos ir teisinio policijos pareigūnų veiksmų vertinimo. Buvo gražu pažiūrėti. Jungtinė paskaita, 10 ir 11 būriai, ir net trys policijos veiklos ciklo dėstytojai Gražienė, Surininas ir Adomaitis, tarsi vilkai prieš vieną teisės ciklo dėstytoją Marcinkevičių. Trys minutės diskusijos ir raundas baigėsi trijulės nokautu: “Kuris iš Tamstų sutiktumėte prisiimti teisme atsakomybę už pasekmes vietoje studento?”

        Thumb up 2 Thumb down 0

  10. nereikia labai isijausti. Valstybes dar nesukureme. Vis dar pluduriuojame Durniu Laivu. Papiove policininka – visi cirskia, o kas butu jeigu policininkas koki normalu zmogu butu papioves? Tyletu. Kur Masiulis? Tyli, sukos. Pries pora dienu zirniuose paskendo, uzduso jaunuolis 18 metu. Tyli, sukos. Gal to jaunuolio rusis zemesne? Dejo skersa ant musu visu ir seimas ir vyriausybe, ir prezidente. Nei vienas nesusilaike nepaspiarines.

    Thumb up 9 Thumb down 0

  11. vyksta tyrimas Arūnai Marcinkevičiau ,..manau žinote ką tai reiškia :). Neperšokęs griovio nesakyk op. Kas žino ka ten jame rasime .

    Thumb up 1 Thumb down 6

    • Žiūriu kažkokiam stasiui dažnai nepatinka kai kažkas rėžia tiesą į akis. Ar tik nebūsit kokiu vadovaujančios grandies valdininku dėl kurių nemokšiškumo policijoje susiklostė kritinė padėtis?

      Thumb up 2 Thumb down 0

      • Neišmanėliui visada pavydu, kad ne jis, o kažkas kitas yra daugiau žinantis, daugiau sugebantis, aiškiau formuluojantis savo mintis, kurioms pritaria daugelis kitų, bet ne jam ir ne jo klejonėms.

        Thumb up 3 Thumb down 0

  12. PD pagaliau paskelbė, kad nuo 1990 kovo 11-os, per 25 metus žuvo 33 Lietuvos policijos pareigūnai. Ar nekeista, kad visų jų žūtys, išskyrus 4 nušautų Medininkų poste, slepiamos nuo visuomenės? Kodėl niekada nebuvo apie jas parašyta? Kodėl buvo nutylima?

    Thumb up 6 Thumb down 2

    • apie visus buvo rasyta. ir skambiai, su lozungais.
      o kodel taves nedomina, kiek buvo nuzudyta mokytoju? ne tik kad apie tokius nuzudymus kartais uzsimenama nusikaltimui suvestinese, bet niekad nesiruosia tokiu skaiciuoti. kodel neidomu kiek nuzudyta vireju, slaugiu, studentu, mokslo daktaru…..?
      ar tik policininko gyvybe verta kad apie toki nuzudyma savaitemis kalbetu auksciausio lygio valstybes vadovai,ministrai, seimunai? o kiti – patranku mesa, nurasyti i islaidas?ar ne policijos pareiga apsaugoti tu tukstanciu nuzudytu gyvybes? o kieno pareiga surasti ir nubausti nusikaltelius? ar visi tokie randami ir tuo labiau – nubaudziami?

      Thumb up 3 Thumb down 3

  13. „Tragiška pareigas vykdančio policininko žūtis Telšių raj. išryškino sistemines teisėsaugos bėdas. Pareigūnų aprūpinimas ir pasirengimas – kompleksinis dalykas, apimantis daugybę komponentų. Tai mokymai, kvalifikacijos kėlimas, pareigūnų fizinis, taktinis pasirengimas, kovinės savigynos, šaudymo įgūdžių tobulinimas. Visi šie įgūdžiai privalo būti tobulinami nuolatos. Be viso to, mokymų ir pratybų metu, o ne ekstremaliose situacijose pareigūnas turi prisijaukinti ginklus ir kitas darbo priemones.”, – sakė Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo vadovas Vladimiras Banel.

    Thumb up 9 Thumb down 0

    • tos bėdos prasidėjo dar tada, kada aukščiausiose postuose atsidūrė visokių obėchėes, Minsko aukštesnių mokyklų auklėtiniai ir pan. Taip sistema pasidarė nieko nesiskirianti nuo nusikalstamo pasaulio. Skirtumas tik tas, kad vieni už nusikaltimus sėdi, o kiti – turi imunitetą.

      Thumb up 8 Thumb down 2

      • Minsko aukštosios milicijos mokyklos Vilniaus filialas, vėliau tapęs Lietuvos Policijos akademija, o paskui atsikratęs profesionalių policijos pareigūnų rengimo buvo vienintele aukštojo mokslo įstaiga aprūpinusia Lietuvą itin aukšto profesinio parengimo lygio specialistais. Beje, tokių šios mokyklos absolventų, šiuo metu dar tarnaujančių policijoje beliko vos keli. Visi kiti senai jau pensijoje ir būtent su jų išėjimu prasidėjo visos policijos profesinio degradavimo bėdos.

        Thumb up 2 Thumb down 0

  14. O kiek Lietuvoje per ta pati laikotarpi buvo nuzudyta medicinos ar svietimo darbuotoju? Kiek vairuotoju ar zemdirbiu?
    Niekam neidomu, niekas niekad to neskaiciavo ir neskaiciuos – is to reklamos nepasidarysi.
    O va is policininku – daromas piaras. Nors kiekvienas, eidamas dirbti i policija puikiai zino, kad gali pasitaikyti rizikingu ir pavojingu situaciju. Nepalyginamu su darbu bibliotekoje.
    Taciau tuo paciu jie zino, kad bus ginkluoti, bent minimaliai tokiam darbui paruosti (o ir patys turi ruostis fiziskai, techniskai, psichlogiskai), gaus darbo rubus, neblogus atlyginimus, priedus uz pareigas, laipsnius, i pensija iseis paciame jegu suzydejime o ne 65-meciai, tures visas socialines garantijas. Ir neoficialios galimybes kazka paveikti vien tuo kad esi pareigunas, valstybes tarnautojas turintis daugiau teisiu uz eilini pilieti.
    Viskas pasverta, viskas paskaiciuota. Taip kad nerekia is pareigunu daryti sventu karviu, lyginant su kitais pilieciais.
    P.S. O kas paskaiciuos, kiek pilieciu zuvo, buvo suzaloti, nukentejo del to, kad pareigunai NEIVYKDE SAVO PAREIGU?
    Galima prirasyti daug straipsniu, taciau yra ir viesos apklausos ir neoficiali zmoniu nuomone: policijos pareigunai neturi didelio pasitikejimo ir pagarbos. Greiciau atvirksciai. Ir ne zmones del to kalti – pagarba ir pasitikejima gali uzsitarnauti tik PATYS PAREIGUNAI. Ne zodziais, skambiais pareiskimais, isipareigojimais, lozungais, o tik realia veikla, veiksmais.

    Thumb up 9 Thumb down 5

    • Jei visas esi toks čiesnas kietekas daryk tvarką, eik dirbti į policija. Ji tavęs laukia.

      Thumb up 3 Thumb down 2

      • tai kad komentaro autorius nieko nemoko kaip daryti tvarka, o tik primena visiems zinomas teises ir pareigas.
        primena, kad teisesaugos pareigunai turi daug daugiau privilegiju negu eiliniai zmogeliai. tiek oficialiu privilegiju, tiek tokiu, kurias sau susiteikia patys. na o kaip kartais vykdo pareigas – …… ar ne todel taip neteigiamai jus zmones vertina?
        na o paloti jus mokat. taciau net nebandot paneigti ar argumentuotai sukritikuoti, o tiesiog mentisku budu – i snuki ir mano tiesa.

        Thumb up 0 Thumb down 2

  15. Pasak Lietuvos Policijos profesinės sąjungos pirmininkės Romos Katinienės, po pastarųjų reformų policijoje „padarytas chaosas ir makalynė“.
    Profesinės sąjungos vadovės teigimu, pareigūnai turėtų specializuotis, pagal specializaciją juos reikėtų aprūpinti specialiosiomis priemonėmis, apmokyti.
    Anot R.Katinienės, nėra normalu, kad į iškvietimą dėl smurto aplinkoje vyko Kelių policijos biuro vyriausiasis patrulis.
    „Mano manymu, tai nėra normalu. Mes šiandien labai daug kalbame apie specializaciją. Turi būti specializacija. Policijos pareigūnas turi būti arba apylinkės inspektorius, vadinasi, tada jo funkcija – prevencija, arba jeigu esi kriminalinės policijos darbuotojas, tavo funkcija yra ikiteisminiai tyrimai, nusikalstamų veikų tyrimas ir užkardymas, jeigu esi patrulis, tu reaguoji, važiuoji į įvykius, esi pasirengęs, turi visas specialiąsias priemones. Dabar padarytas chaosas ir makalynė. Visi vos ne kabinetiniai pareigūnai, kurie neatitinka nei sveikatos, nei fizinio pasirengimo turi išvažiuoti į įvykius. Būtent į tokius įvykius. Šiai dienai ir turime rezultatą“, – sakė pareigūnė.

    Thumb up 8 Thumb down 0

    • Universalumas vadų galvose pasigimdė dėl policininkų skaičiaus trūkumo. Apie profesionalus, nors jie labai nemėgstami, daugeliui PK net pasvajoti nesisvajoja. Nedaug trukus, sulauksime kai reaguos į įvykius raštinės arba statistikos specialistės.

      Thumb up 9 Thumb down 0

      • Kas jiems beliko daryti po idiotiškų eksperimentų, kai faktiškai profesionaliausi pareigūnai masiškai pradėjo eiti į pensiją vos ištarnavę 15-20 metų?

        Thumb up 2 Thumb down 0

      • Kai komisariatų vadais ir pusvadžiais pradėjo skirti ne profesionalus pagal turimą patirtį, o intelektu neapdovanotus karjeristus, bet įgudusius laižyti aukštesniesiems subines, kas liko daryti profesionalams?

        Thumb up 3 Thumb down 0

    • Bene iš medžio iškritusi bus ta Roma Katinienė. Juk ji kartoja senas, gal būt specialiai užmirštas tiesas. Tokios specializacijos buvo jau labai senai, tais nekenčiamais sovietiniais laikais. Tai gal todėl, kad tai buvo sovietiniais laikais, tai dabar pateikiama kaip naujovė. Buvo apylinkės inspektoriai, kurie užsiiminėjo profilaktika, pažinojo visus savo aptarnaujamo rajono girtuoklius, chuliganus, triukšmadarius, anksčiau teistus, dirbo nenormuotą darbo dieną, į buitinius konfliktus dažnai išvykdavo iš savo gyvenamosios vietos. Buvo kriminalinės paieškos inspektoriai, kurie dirbo su kriminaliniais nusikaltėliais, tyrė nusikaltimus. Buvo kvotėjai, tardytojai, kurie pagal surinktas apylinkės inspektorių ar kriminalinės paieškos inspektorių pirminių tyrimų medžiagas keldavo baudžiamąsias bylas ir perduodavo į teismą. Dabar tokios specializacijos nėra, visi tapo tyrėjais ir dirba nuo 8 iki 17 val. Likę tik budintys policininkų ekipažai. Anais laikais tokios tragedijos įvykti negalėjo iš principo, nes apylinkės inspektorius būtų jau senai surinkęs reikalingą medžiagą ir tas motinos skriaudikas psichiatrinėje ligoninėje ar profilaktoriume nuo alkoholizmo.

      Thumb up 4 Thumb down 0

  16. Pasak Lietuvos policijos profesinės sąjungos pirmininkės Romos Katinienės, labai svarbu, kad porininkai galėtų ruoštis kartu ir atidirbinėti taktinius veiksmus, sulaikymo situacijas: „Lietuvoje šiai dienai tokių galimybių nėra, pareigūnas yra parengiamas mokykloje arba Mykolo Romerio universitete, o po to su juo niekas neatidirbinėja tų taktinių veiksmų, jam nėra sudarytos galimybės. Apie šaunamo ginklo panaudojimą, tai nežinau net kaip įvardinti, čia yra kažkokia parodija. Jeigu pareigūnas gauna penkis ar šešis šovinius ir juos gali per metus iššauti, pasibandyti arba įskaitą išlaikyti. Apie kokį mes parengimą galime šnekėti ir kaip jiems kaip porininkams žinoti, kuris pasiruošia tazerį, elektrošoką, kuris pozicijas saugo ir strateguoja ginklu.“

    Thumb up 11 Thumb down 0

    • Vadinasi advokatas ir šį kartą, kaip visada, yra teisus. L.liūdna, kai tokia tikrovė.

      Thumb up 12 Thumb down 0

      • Gerbiamas advokatas Arūnas Marcinkevičius dėstė mūsų kursui iki pat mokyklos uždarymo. Kietas buvo kirvis, kokių reta, bet nėra nei vieno mūsiškio kuris peiktų jo paskaitas ir praktiškus patarimus. Vėliau tarnybos metai aiškiai parodė, kad daugelis mūsų privalome būti dėkingi šiam dėstytojui už jo profesionalumą ir griežtą reiklumą. Ne veltui studentų tarpe jis buvo vienas gerbiamiausių dėstytojų.

        Thumb up 2 Thumb down 0

        • Dar dabar turiu išsaugojusi gerbiamo dėstytojo A.Marcinkevičiaus paskaitų, kuriose visuomet būdavo gausu praktinių situacijų taktikos analizės ir profesinių-teisinių sprendimų pavyzdžių konspektus. Labai pravertė ir ne vieną kartą.

          Thumb up 2 Thumb down 0

        • Pritariu. Beje, ir aš dar turiu gerb. Dėstytojo paskaitų konspektus. 😉

          Thumb up 2 Thumb down 0

  17. Galėtų ir medicina iš policijos patirtį perimti – tas pats gydytojas ir širdis keistų, ir rakštis rakinėtų, ir dantis rautų, ir klizmas statytų…
    Kiek gražaus pinigo ant haubicų ir evakuacinių tankų Olekui sutaupytų…

    Thumb up 23 Thumb down 0

  18. Užuojauta žuvusiojo šeimai.Dabar bus daug šneku,kas dėl ko ir t.t.t Blogai kai ministrai ir kiti vadai nepradėjo nuo eilinio policininko darbo.Net neisivaizduoja kas tai yra šeimininis konfliktas ar smurtas šeimoje.Kas del ginklo panaudojimo tai like nuo sovietiniu laiku kad kas benutiktu šauti negalima-sėdėsi.

    Thumb up 17 Thumb down 0

    • Žuvusiojo Liudo Šimkaus šeimai, artimiesiems bei tarnybos kolegoms net pati nuoširdžiausia ir giliausia užuojauta nesugražins jų širdims brangaus ir mylimo žmogaus, sūnaus, tėvo, brolio ir bendradarbio. Daugelį pribloškė aukščiausiosios vadovybės aiškinimai, neva visi policijos pareigūnai apmokyti kaip reaguoti ir bendrauti su smurtą patyrusiais asmenimis arba prieš metus buvo apmokyti dirbti elektrošoku. Nieko nekalbama kada ir kuris buvome mokomi kaip reikia reaguoti ir kaip bendrauti su smurtautojais? Nekalbama, nes neturima ką bepasakyti. Skaitant apie vienkartinį parodymą kaip techniškai panaudoti elektrošokerį, kur ir ką paspausti, vadinamą apmokymu, kitomis aplinkybėmis imtų juokas, o dabar verkti norisi. Vadovai, persigandę galimos atsakomybės, nebežino kaip teisintis ir, žiūrėk, jau stumia vežimą ant nužudytojo?

      Thumb up 19 Thumb down 0

  19. Policijos veiksmų taktikos ir derinimo apmokymai? Kas apie tokius girdėjo ar matė teritoriniuose PK?

    Thumb up 12 Thumb down 0

    • Šiais laikais? Nebent pasakose. Teritoriniuose PK policijos veiksmų taktiką išmanančių profesionalų senai nėra.

      Thumb up 6 Thumb down 0

  20. Kategoriškai nesutinku su tuo tvirtinimu,kad kelių policininkas negali susitvarkyti su vienu pijoku.Tai ką jis darytų jei sustabdytų mašiną su keliais pagėrusiais vyrukais?Tokiu atveju būtų nužudę policininką ir pasismaginę su ta mergina.Jos nevadinu policininke,nes tai būtų nesąžininga..Kur yra ARAS.Štai ten buvo vyrukai ,su kuriais VISI kalbėjo mandagiai ,arba būdavo paslikas nesvarbu ar sniegas,ar purvas.Va tokios fvarkos reikėtų policijoj.Ir mergoms aktyvioje policijoje ne vieta-tegu sėdi kabinetuose ir visaip remia policininkus.

    Thumb up 10 Thumb down 3

    • Jūs esate įsitikinęs ir už save bent garantuojate, kad vienas susitvarkytumėte?

      Thumb up 10 Thumb down 0

      • kiek teko eiti į buitinius konfliktus, visada susitvarkydavau pats vienas, nes anais laikais tie buitiniai triukšmadariai buvo tik apylinkės inspektoriaus reikalas. Jie visi mane gerai pažinojo, o aš juos gerai pažinojau. Su vienais užtekdavo tik pakalbėti, kitiems pagrasinti, kad bus uždaryti ir to visada pakakdavo. Nei vienas, net aršiausias net neprieštaraudavo, jau nekalbant, kad pultų muštis. Na, o kitą dieną jis jau sėdėdavo kabinete ir rašydavo pasiaiškinimus. Dabar net nežinau kaip reikėtų ir ką reikėtų dirbti.

        Thumb up 3 Thumb down 0

  21. Prieš šaudymo įskaitas ne vienas, siekiantis aukštesnio kvalifikacinio pareiginio laipsnio, savo sąskaita tylomis važiuoja į privačias šaudyklas. Apie kovinius imtynių veiksmus išvis nėra ko kalbėti. Telšių pasekmės buvo nesunkiai nuspėjamos. Buvo tik laiko klausimas kada ir kažkas nutiks.

    Thumb up 15 Thumb down 0

  22. Kas nusiuntė kelių policininkus raminti šeimyninio skandalo? kas dabar prisiims atsakomybę?

    Thumb up 18 Thumb down 1

      • Dėl kažkokio girtuoklio sukelto buitinio konflikto žuvo jaunas žmogus- kelių policininkas ir niekas neatsakingas, kad jį ten nusiuntė?

        Thumb up 19 Thumb down 1

    • Atsakomybė tai tiems kurie patruliams išdavė neveikiantį elektrošoką.
      Kažin kiek dar tokių yra? Ar bent kas susirūpino patikrinti?

      Thumb up 15 Thumb down 0

      • Suras dabar kokį trečiaeilį iešmininką ir padarys atpirkimo oželiu arba ožkele :(

        Thumb up 18 Thumb down 0

      • Nebūtų nuostabu, jei apkaltins taserio akumuliatoriaus pakroviklį ar elektros tinklus.

        Thumb up 15 Thumb down 0

          • A vot taip ir nebus. Elektros tinklai čia nei prie ko (ni pri čiom). Apkaltins ir nubaus tikriausiai to taizerio (ar kaip jį ten?) „zapravščiką“.

            Thumb up 6 Thumb down 0

    • Kodėl nepasiuntė kokių areštinės postinių arba išsyk kriminalinės policijos tyrėjų?

      Thumb up 5 Thumb down 0

  23. Vis galvoju ir nesugalvoju kuo automobilių avarija panaši į girtuoklio sukeltą smurtą šeimoje? Ką bendro turi šie du įvykiai?

    Thumb up 9 Thumb down 0

    • Abiem atvejais – teisių, tiesa skirtingų, pažeidimai. O specifika kiekvienu atveju sava. Kur šeimoje du pešasi, trečiam paprastai kliūna vos ne nuo abiejų :(

      Thumb up 13 Thumb down 0

      • Smurto artimoje aplinkoje atveju retai kada nesusidūriama su agresija policininkams. Gerai, jei nukentėjusioji pusė pati į tave dar neįsikimba. Lyginti kelių eismo įvykio ir agresyvaus konflikto šeimoje užkardymo ir aiškinimosi aplinkybių neįmanoma.

        Thumb up 12 Thumb down 0

        • Pagal vyresnybės pranešimą policijos pareigūnams tarp KEĮ ir SAĮ nėra skirtumo. :O

          Thumb up 6 Thumb down 0

    • Nežinau tokios. Policijos struktūroje nėra universalių policininkų įstaigos.

      Thumb up 9 Thumb down 0

      • Universalus policininkas, kaip išpūstas muilo burbulas Telšiuose baisingai sprogo.

        Thumb up 14 Thumb down 0

    • universalaus policininko “RoboCopo” sumanytojų sąžinė dar neužgraužė?

      Thumb up 8 Thumb down 0

      • Skvernelių Sauliukui sąžinė paskutinėje vietoje. Jam labiau rūpi feministės ir priešrinkiminiai lozungai. Pavertė policija bobturgiu.

        Thumb up 6 Thumb down 0

  24. Tik Gražulį ant asfalto tramdyti bei žmogelį su ožka “demokratinti” teisių pakanka, ar ne? Jeigu statomi paminklai pareigūnams, tai pastatykite paminklus ir jų aukoms – girtų policininkų nužudytiems piliečiams.

    Thumb up 15 Thumb down 1

  25. Štai iki ko privedė universalaus policininko eksperimentas. Kodėl nutylima apie jo autorių?

    Thumb up 15 Thumb down 0

    • Gerai, kad dar su medikais panašaus eksperimento nesukūrė :( Ot būtų, kai medicinos sesutė turėtų mokėti ir dantis remontuoti, ir gimdymą priimti, ir širdį operuoti, ir dar akis, o dar ir žulikus gaudyti gatvėse. :( Sveikatos ministerijai, ačiū Dievui, dar toli iki vidaus reikalų, nors sritys tam tikra prasme lyg ir giminingos

      Thumb up 13 Thumb down 0

  26. Patruliais paversti tyrėjai, kelių policininkai- šeimyninių konfliktų ramintojais. kas toliau? Gal atėjo laikas panaikinti specializuotas policijos rūšis ir jų įstaigas? Visi jie tapo universalais?

    Thumb up 17 Thumb down 1

      • Komisarų, vyresniųjų komisarų ir vyriausiųjų komisarų policijoje daugiau negu Lietuvos kariuomenė turi pulkininkų leitenantų, pulkininkų ir generolų. Policijos pareigūnų nėra tiek, kaip kariuomenėje.

        Thumb up 4 Thumb down 1

        • Kai visoje Policijoje vietoje iš 15 000 atestuotų statutinių pareigūnų beliko vos 9 600, tai skaičiuojant jų tarpe visus tuos didžiažvaigždius, net durniausiam aišku, kad jų nerealiai per daug.

          Thumb up 0 Thumb down 0



 
Video reportažas



Nerpigiau./lt/produktas/505/nusikaltimas-valstybes-vardu

Aktualu. Komentarai
3 patarimai, norintiems puikiai pasiruošti anglų kalbos valstybiniam brandos egzaminui
Kaip pasirinkti plautuvę virtuvei?
Foto reportažai Aktualu Naujausias numeris
Pasiruošimas jūsų tobulai kelionei: ką verta žinoti? 
Manote, kad pats laikas atitrūkti nuo kasdienybės ir bent trumpam leistis į nuotykius?...

Dovanos sužadėtuvių proga: kaip pasveikinti įsimylėjėlius? 
Neseniai susižadėję draugai pakvietė paminėti ypatingą įvykį? Nėra dvejonės, dalintis džiaugsmu – smagu,...

Tabu temos poroje – kaip jų atsikratyti? 
Jaučiate, kad mylimas žmogus su jumis nėra šimtu procentų atviras? Normalu, visiems pasitaiko...

Praktiškos dovanos žmonėms, besidomintiems konditerija 
Draugų rate turite žmogų, kuris kiekvieno susitikimo metu atsineša kažką saldaus? Jo šokoladiniai...

Vidurnaktį baigs galioti judėjimo ribojimai tarp savivaldybių 
Po antradienį įvykusio neformalaus ministrų pasitarimo, sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys žiniasklaidą informavo,...

„Baltic Block“ plečia partnerių tinklą: pradeda bendradarbiauti su tarptautine padėklų ir konteinerių nuomos bendrove „Chep“ 
    Viena didžiausių medienos drožlių padėklų gamintojų Europoje, Latvijos kompanija „Baltic Block“,...

Anekdotas










Naujovė KK Facebook
Reklama

Politika   Bylos, sukrėtusios Lietuvą
EP narys A. Kubilius: „Nestabilumas Rytų Partnerystės regione tampa nauju jo bruožu“ (1)
Europos Parlamento narys, Euronest Parlamentinės Asamblėjos (PA) pirmininkas Andrius Kubilius,...
Valdžios sektoriaus balansas 2020 metais: 3,5 mlrd. eurų deficitas
Išankstiniais duomenimis, 2020 metų Lietuvos valdžios sektoriaus deficitas sudarė 3,5...
Prezidentas kviečia šalinti kliūtis didelės rizikos grupių skiepijimui (2)
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, antradienį nuotoliniu būdu susitikęs su...
 
LAT pritarė apeliacinės instancijos teismo išvadoms dėl Vilniaus universiteto pareigos atlyginti neturtinę ir turtinę žalą Norvegijos kalnuose žuvusios studentės tėvams (6)
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas atmetė Vilniaus universiteto kasacinį skundą ir paliko...
Nepramušamas VU „betonas“ – aukšti teisėjai ir prokurorai? (5)
Giedrė Gorienė „Ir mažas akmenukas didelį vežimą išverčia“, – sako...
Kada naikinsime nereikalingus teismus? (5)
Giedrė Gorienė Kada naikinsime aukštesnės instancijos teismus? Kam jie apskritai...
 

Teisėsauga   Verslas, ekonomika
Tikslinamos asmens sulaikymo sąlygos – aiškesni pagrindai ir procedūros (2)
Geriau įgyvendinti asmens teisę apginti savo laisvę, aiškiau reglamentuoti laikinojo...
Prezidentas paskyrė Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus pirmininką (4)
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, vadovaudamasis Konstitucija, Teismų įstatymu ir...
Lietuvos advokatūra apie šios dienos sulaikymus: Lietuvoje įsivyrauja „sulaikymo prezumpcija“ (2)
Lietuvos advokatūra, reaguodama į žinomų mūsų šalies asociacijų ir asmenų...
 
Georgij Nikonorov jungiasi prie „Yukon Advanced Optics Worldwide“ vadovų komandos
Aukštųjų technologijų bendrovės „Yukon Advanced Optics Worldwide“, gaminančios civilinius termovizorinius...
R. Viršilas. Kiek įmonių socialinėje atsakomybėje yra atsakomybės?
Rolandas Viršilas  Jau metai, kaip gyvename naujos realybės – pandemijos...
„SME Finance“ steigia neobanką verslo klientams
Tikimasi, kad tik verslo klientams skirtas neobankas veiklą pradės 2021...
Krašto apsauga   Užsienis
Krašto apsaugos viceministras M. Abukevičius: „Kibernetinis saugumas – visų atsakomybė“
Efektyviai užtikrinti ypatingos svarbos informacinių išteklių valdytojų kibernetinį saugumą, stiprinti...
Lietuvos kariuomenei perduoti dar 142 nauji sunkvežimiai „Unimog“
Spalio 21 d. Lietuvos kariuomenei perduoti dar 142 nauji penkių...
R. Karoblis naujuoju kariuomenės vadu siūlo Sausumos pajėgų vadą gen. mjr. V. Rupšį (1)
Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis naujuoju Lietuvos kariuomenės vadu Prezidentui...
 
Pretendentė į EK pirmininkes sulaukė europarlamentarų reakcijos (1)
Pretendentė į Europos Komisijos (EK) pirmininkės postą Ursula von der...
V.Zelenskis „nokautavo“ P.Porošenką (8)
    Pomaidaninio Ukrainos prezidento Petro Porošenko „puota karo metu“...
Dėl Skripalių apnuodijimo S.Lavrovas pirštu dūrė į NATO: „Tai ne „Novyčiok“, o BZ“ (25)
Rusijos URM ministras Sergejus Lavrovas pareiškė, kad Cheminio ginklo draudimo...
Sportas   Laiškai
“PingPongiuko”akademija kviečia (1)
Oficialus klubo Facebook puslapis>>>...
Cristiano Ronaldo sezoną temdo priekabiavimo skandalas (1)
Cristiano Ronaldo – vienas geriausių planetos futbolininkų. Apie šį portugalą...
Lietuvos rinktinės laukia kroatų išbandymas (1)
  Lietuvos nacionalinė vyrų krepšinio rinktinė tęsia kovą dėl galimybės...
 
Kam tarnauja Šaulių sąjunga (10)
Kaip manote ar visi Šaulių sąjungoje pritaria jūsų sąjungos nariui...
Geradarei savanoriai pačiai prireikė pagalbos (1)
Nuo nelaimės nėra apsaugotas niekas. Likimas skaudžiai skriaudžia ir tuos,...
Mulkinanti apklausa “Mes europiečiai”” (3)
Šiuo metu – 2019.05.11, 17:30, – portale lrytas.lt  vykdoma apklausa,...