Kontaktai      Rašykite mums       KK TV       Siūlo darbą       Foto       Prenumerata Lietuviškai По-русски English
turgelis.net
2021 Birželis 21 Pirmadienis
 

Švaresnė Baltijos jūra jau nuo 2014 metų?

2013-08-19 02:26 | Verslas | Komentarų (2)

Jūra (sxc.hu)


Vaida Paciūnaitė

Nuo kitų metų Sausio 1 d. Šiaurės ir Baltijos jūrose bus draudžiama plaukioti laivams varomiems tik mazutu. Toks sprendimas padidina transportavimo šiomis jūromis išlaidas, tačiau yra viena išeitis – gamtinės dujos. Laivai yra itin grėsmingi gamtos teršėjai ir nors jų dalis pasauliniame taršos fone yra nedidelė, tačiau laivų daroma žala ypač pavojinga lokaliu požiūriu, t.y. vietinei aplinkai. Draudimu tikimasi pereiti nuo pačio kenksmingiausio iki mažiausiai kenksmingo kuro laivams. Laimei, jog dyzeliniai varikliai toleruoja abi kuro rūšis – tiek mazutą, tiek gamtines dujas. Tiesa, laivams reikia papildomų talpų tokiam kurui.

Mazutu varomi laivai ypač žalingi aplinkai. Deginamo mazuto atliekos keliauja laukan per laivo kaminus, čia kartais įgauna juodų arba geltonų dūmų pavidalą. Juodi dūmai reiškia, jog į aplinką išleidžiami suodžiai, geltoni – siera. Hamburgo Jūros ir Hidrografijos Agentūros viceprezidentas Ch. Brochmanas teigia, jog nebenori matyti panašaus vaizdo. Hamburgas buvo vienas iš miestų, kuris kentėjo nuo laivų sukeliamos taršos ir paskatino draudimo priėmimą. Pavyzdžiui, Skandinavijos krovininiai laivai jau kurį laiką savanoriškai pereina prie švaresnio kuro.

Vokietijos transporto ministras taip pat palaimino reikalavimą. Prie Rostoko buvo atlikti tyrimai, kurie parodė, jog veikimo metu nuo mazuto perėjus prie gamtinių dujų į aplinką iškart nustoja būti leidžiami suodžiai ir siera, ženkliai sumažėja ir natrio emisija.

Nepatenkinta buvo Vokietijos laivų savininkų asociacija. Asociacijos atstovas teigia, jog tos staigus perėjimas techniškai įmanomas, tačiau ekonomiškai itin nepatrauklus. Asociacijos narių reakcija netiesiogiai galėtų būti verčiama maždaug daug: „Ar jūs išprotėjot?“. Asociacijos skaičiavimais tokių laivų eksploatavimas kainuotų 15-20 proc. daugiau. Tokiame versle tai tiesiog milžiniški pinigai. Tačiau šie skaičiavimai gerokai pasikeistų 2015 m. Tuomet įsigaliosiąs taršos mokestis laivams sumažins mazuto patrauklumą, gamtinės dujos taps lygiavertėmis. Šiuo metu tona mazuto kainuoja apie 600 dolerių, gamtinių dujų – 900 dolerių. Didieji krovininiai laivai per valandą sunaudoja po 10 tonų kuro.

„Kai kas turėtų pažiūrėti į kainų sąrašą“ – kalbėjo laivybos kompanijos TT-bank direktorius H. Conzen. Jo vadovaujanti kompanija turi 6 keltus kursuojančius Baltijos jūroje. Direktorius pripažino, jog naujasis reikalavimas grėsmingas įmonės egzistavimui. Pažymėtina, jog kuro kainos sudaro maždaug pusę kelto išlaidų. Tuo tarpu krovininių laivų atžvilgiu kuro kaina sudaro dar didesnę išlaidų dalį – tris ketvirtadalius. H. Conzenas teigia, jog sprendimas per metus kainuos papildomų 2,5 mln. eurų. Šios išlaidos bus neabetojinai padengiamos branginant kelionės bilietus.

Tarptautinė Laivybos organizacija taip pat konstatavo, jog Baltijos ir Šiaurės jūros turi būti kontroliuojama dėl taršos. Nuo 2014 m. bus sumažintas ir minimali leistino sieros kiekio laivams plaukiojantiems tarp Didžiosios Britanijos ir Baltijos valstybių riba – nuo 1 proc. iki 0,1 proc. Tokiu sprendimu taip pat iš apyvartos beveik ištraukiamas mazutas, kuris savyje paprastai turi daugiau sieros.

Paminėtina, jog reikalavimai gali ne tik spręsti aplinkosaugines problemas, tačiau ir jas didinti. Padidinus transportavimu vandeniu kaštu kristų vandens transporto konkurencingumas ir dažniau pasirenkamas būtų kelių transportas. Pastarasis taršesniu laikomas todėl, jog gerokai prastesnis sukeliamos taršos ir krovinių kiekio santykis. Kai kurie laivybos verslininkai, iš tiesų, grasina pasitrauksiantys iš verslo.

Tikimąsi, perkalbėti įstatymų leidėjus ir reikalavimą pritaikyti tik naujos statybos laivams, kurie turės talpas gamtinėms dujoms. Gamtinės dujos ir taip pigs naftos atžvilgiu, todėl nėra reikalo skubėti su draudimais. Kai kuriuose regionuose gamtinės dujos itin pigios jau dabar. Žinoma, čia pirmiausiai kalbama apie Jungtines Amerikos Valstijas.

Kita vertus, dabar prie gamtinių dujų perėję laivų savininkai galėtų nusiraminti labai ilgam laikotarpiui. Gamtinės dujos laikomos tokios švarios, jog dar ilgai prie jų niekas nekibs dėl aplinkosauginių reikalavimų ir nevaržys tokio pobūdžio mokesčiais. Keleiviniai laivai galėtų išnaudoti draudimą kaip privalumą, kadangi suodžiai ir siera pavojinga keleiviams, todėl galėtų vieningai panaikinti šį kelionės laivais trūkumą. Pavyzdžiui, Vokietijos Gamtos ir Biologinės įvairovės Sąjunga šiais metais įvertino 20 kruizinių laivų. Buvo konstatuota, jog dėl suodžių ir sieros emisijų kelionės kruiziniais laivais nėra sveikatai tinkamas laisvalaikio praleidimo būdas.

Pabaigai vertėtų paminėti, jog Baltijos jūra aplinkosaugininkų apskritai laikoma pačia užterščiausia jūra ne tik Europoje, tačiau ir visame pasaulyje. Prie to prisideda tiek šiuolaikinis vandens transportas, tiek II pasaulinio karo palikimas.

Parengta pagal Spiegel.de

Komentarai

 

 

 
    • I like your yellow planter, and now it has a good place to stay! I'm sure it wo;#93&nt take long to get the books in their new home, either.

      Thumb up 0 Thumb down 0



 
Video reportažas


Nerpigiau.lt

Nerpigiau./lt/produktas/505/nusikaltimas-valstybes-vardu

Aktualu. Komentarai
Kodėl geras klientų aptarnavimas toks svarbus?
Į Lietuvą bandė įvežti trąšų falsifikatą
Foto reportažai Aktualu Naujausias numeris
Vidurnaktį baigs galioti judėjimo ribojimai tarp savivaldybių 
Po antradienį įvykusio neformalaus ministrų pasitarimo, sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys žiniasklaidą informavo,...

„Baltic Block“ plečia partnerių tinklą: pradeda bendradarbiauti su tarptautine padėklų ir konteinerių nuomos bendrove „Chep“ 
    Viena didžiausių medienos drožlių padėklų gamintojų Europoje, Latvijos kompanija „Baltic Block“,...

Lietuvos miestuose vyks piketų banga dėl Seimo darbo grupės netinkamai išnagrinėtos situacijos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centre (4)
Žurnalistas Liudas Dapkus rašo, kad „istorija yra svarbus kovos ginklas“. Šių dienų įvykiai...

„MOKI VEŽI“ atveria parduotuvių duris 
Nuo kovo 15 d., laikantis visų saugos reikalavimų, atidaromos visos šalyje veikiančios 24 „MOKI...

Grįžimas į biurą po pandemijos: ko prireiks? 
Spartėjant skiepijimo procesui ir keičiantis karantino sąlygoms, daugelis įmonių jau pradeda svarstyti apie...

Kaip išsirinkti Gelį Nagams? 
Prieš dešimtmetį nagų gelis nebuvo toks populiarus, kaip šiandien. Dažniausiai jį rinkdavosi nagų...

Anekdotas










Naujovė KK Facebook
Reklama

Politika   Bylos, sukrėtusios Lietuvą
EP narys A. Kubilius: „Nestabilumas Rytų Partnerystės regione tampa nauju jo bruožu“
Europos Parlamento narys, Euronest Parlamentinės Asamblėjos (PA) pirmininkas Andrius Kubilius,...
Valdžios sektoriaus balansas 2020 metais: 3,5 mlrd. eurų deficitas
Išankstiniais duomenimis, 2020 metų Lietuvos valdžios sektoriaus deficitas sudarė 3,5...
Prezidentas kviečia šalinti kliūtis didelės rizikos grupių skiepijimui
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, antradienį nuotoliniu būdu susitikęs su...
 
LAT pritarė apeliacinės instancijos teismo išvadoms dėl Vilniaus universiteto pareigos atlyginti neturtinę ir turtinę žalą Norvegijos kalnuose žuvusios studentės tėvams (6)
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas atmetė Vilniaus universiteto kasacinį skundą ir paliko...
Nepramušamas VU „betonas“ – aukšti teisėjai ir prokurorai? (5)
Giedrė Gorienė „Ir mažas akmenukas didelį vežimą išverčia“, – sako...
Kada naikinsime nereikalingus teismus? (5)
Giedrė Gorienė Kada naikinsime aukštesnės instancijos teismus? Kam jie apskritai...
 

Teisėsauga   Verslas, ekonomika
Tikslinamos asmens sulaikymo sąlygos – aiškesni pagrindai ir procedūros (2)
Geriau įgyvendinti asmens teisę apginti savo laisvę, aiškiau reglamentuoti laikinojo...
Prezidentas paskyrė Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus pirmininką (2)
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, vadovaudamasis Konstitucija, Teismų įstatymu ir...
Lietuvos advokatūra apie šios dienos sulaikymus: Lietuvoje įsivyrauja „sulaikymo prezumpcija“ (2)
Lietuvos advokatūra, reaguodama į žinomų mūsų šalies asociacijų ir asmenų...
 
Georgij Nikonorov jungiasi prie „Yukon Advanced Optics Worldwide“ vadovų komandos
Aukštųjų technologijų bendrovės „Yukon Advanced Optics Worldwide“, gaminančios civilinius termovizorinius...
R. Viršilas. Kiek įmonių socialinėje atsakomybėje yra atsakomybės?
Rolandas Viršilas  Jau metai, kaip gyvename naujos realybės – pandemijos...
„SME Finance“ steigia neobanką verslo klientams
Tikimasi, kad tik verslo klientams skirtas neobankas veiklą pradės 2021...
Krašto apsauga   Užsienis
Krašto apsaugos viceministras M. Abukevičius: „Kibernetinis saugumas – visų atsakomybė“
Efektyviai užtikrinti ypatingos svarbos informacinių išteklių valdytojų kibernetinį saugumą, stiprinti...
Lietuvos kariuomenei perduoti dar 142 nauji sunkvežimiai „Unimog“
Spalio 21 d. Lietuvos kariuomenei perduoti dar 142 nauji penkių...
R. Karoblis naujuoju kariuomenės vadu siūlo Sausumos pajėgų vadą gen. mjr. V. Rupšį (1)
Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis naujuoju Lietuvos kariuomenės vadu Prezidentui...
 
Pretendentė į EK pirmininkes sulaukė europarlamentarų reakcijos (1)
Pretendentė į Europos Komisijos (EK) pirmininkės postą Ursula von der...
V.Zelenskis „nokautavo“ P.Porošenką (8)
    Pomaidaninio Ukrainos prezidento Petro Porošenko „puota karo metu“...
Dėl Skripalių apnuodijimo S.Lavrovas pirštu dūrė į NATO: „Tai ne „Novyčiok“, o BZ“ (25)
Rusijos URM ministras Sergejus Lavrovas pareiškė, kad Cheminio ginklo draudimo...
Sportas   Laiškai
“PingPongiuko”akademija kviečia (1)
Oficialus klubo Facebook puslapis>>>...
Cristiano Ronaldo sezoną temdo priekabiavimo skandalas (1)
Cristiano Ronaldo – vienas geriausių planetos futbolininkų. Apie šį portugalą...
Lietuvos rinktinės laukia kroatų išbandymas (1)
  Lietuvos nacionalinė vyrų krepšinio rinktinė tęsia kovą dėl galimybės...
 
Kam tarnauja Šaulių sąjunga (9)
Kaip manote ar visi Šaulių sąjungoje pritaria jūsų sąjungos nariui...
Geradarei savanoriai pačiai prireikė pagalbos (1)
Nuo nelaimės nėra apsaugotas niekas. Likimas skaudžiai skriaudžia ir tuos,...
Mulkinanti apklausa “Mes europiečiai”” (3)
Šiuo metu – 2019.05.11, 17:30, – portale lrytas.lt  vykdoma apklausa,...