Jolanta Blažytė
Ir kas čia sako, kad „mūsų laikais“ tokios nesąmonės, kaip lytinis ugdymas, mokyklose nebūdavo?
O aš sakau, kad būdavo. Negi neprisimenate biologijos pamokų, kuriose buvo aiškinama apie žiedo sandarą? Negi neprisimenate apie tokias žiedo dalis, kaip kuokelis ir piestelė? Negi neprisimenat tos biologijos mokytojos, kuri, kukliai nuleidusi akis, mums aiškindavo, kaip kuokelis „apdulkina“ piestelę?
Bet suprantu, kad šiuolaikiniam ir progresyviam Lietuvos jaunimui jau nebepakanka nei kuokelių, nei piestelių. Jaunimui reikia daugiau. Tą iš karto supratau, perskaičiusi spaudos antraštes apie tai, kad „Lietuvos jaunimas piestu stojo už lytinio ugdymo pamokas“.
Bežiūrėdama į vieną „stovintį piestu“ jaunimo aktyvistą, netyčia pagalvojau: įdomu, kodėl šis iš pažiūros toks guvus ir protingas jaunikaitis negalėtų kaip nors „pasigūglinti“ ir žinių apie barjerinės plėvelės oraliniam seksui gamybą pasiieškoti pats interneto platybėse. T.y. ten pat, kur randa žinias apie tai, kaip išmokti naudotis pačiu naujausiu ir sudėtingiausiu iPhone?
Bet gi ne –žinios apie barjerinės plėvelės gamybą, kaip suprantu, turi būti perduodamos iš kartos į kartą, iš lūpų į lūpas, iš mokytojo – mokiniui. Tarsi koks dvylikos apaštalų mokymas.
Ir vėl pagalvojo apie savo kartą: vis tik gaila, kad mes nežinojome, kaip pasigaminti tą nelemtą barjerinę plėvelę. Gaila, kad nežinojome, kad yra ne dvi lytys, o kažkiek daugiau. Būtume žinoję, tai gal mūsų gyvenimai būtų susiklostę kaip nors laimingiau, sėkmingiau ir progresyviau. Galbūt ir Lietuvos ekonomika ES reitinge dabar būtų ne trečia nuo galo, bet trečia nuo viršaus. Ach, tas nelemtas žinių trūkumas apie tuos galus…
Gaila, kad nežinojome, jog normalioje visuomenėje vyras neturėtų mėnesių mėnesiais lakstyti paskui moterį su visokiomis rožėmis ir pasisėdėjimais prie šampano burbuliukų. Normalioje visuomenėje vyras tiesiog gali ramiai sau nueiti į sex shopą ir nusipirkti guminę lėlę. Kiek sutaupoma laiko, kurį galima efektyviai išnaudoti tiek ekonomikos kėlimui, tiek stovėjimui piestu už vieną ar kitą progresyvią idėją!!!!
Gaila, kad nežinojome, jog normalioje visuomenėje vyrai vieną dieną gali jaustis vyrais, o kitą dieną – moterimis, trečią dieną – apskritai neaišku kuo. Ir atvirkščiai.
Man tai ypač gaila, vien prisiminus tuos mergaitiškus sunkumus, kai kiekvieną vakarą tekdavo „prosinti“ tą nelemtą plisuotą sijoną. Būtų buvusi galimybė pasijausti vyru, tai mesčiau į šalis tuos plisuotus sijonus ir eičiau į mokyklą su kokiomis nors nutampytomis Utenos trikotažo kelnėmis.
Taigi, gerbiamieji jaunieji lytinio ugdymo aktyvistai, galiu jums tik pasakyti: stovėkite piestu už tas lytinio ugdymo pamokas tiek, kiek tik stovisi. Nes be tų pamokų prapulsite taip, kaip prapuolėme mes – prarastoji karta.
Juk kas, jei ne jūs, įgyvendinsite mūsų svajonę apie tai, kad galų gale Lietuvoje išauš ta diena X, kai ŠMSM nuspręs visas Lietuvos mokyklas apšviesti lytinių žinių šviesa.
Ir niekada nesitenkinkite kažkokiomis biologijos pamokomis apie kuokelius ir piesteles. Stovėkite piestu, o ne piestelėmis – taip, kaip stovi tikri „lytiškai šviesios“ ateities kūrėjai.