- Reklama -

Seimo narys Kęstutis Masiulis. KK nuotr.

A. Butkevičius ir jo bičiuliai būdami opozicijoje nesirinkdami žodžių kalbėjo niekus ir populizmą. Viską kritikavo, nieko nesiūlė, ir daug žmonių, ypač provincijoje, patikėjo, kad taip galima valdyti valstybę. Dabar, jau būdami pozicijoje, tęsia tą patį kursą ir retoriką, todėl turėsime labai liūdnų pasekmių. „Chevron“ jau išvytas, Visagino AE statyba stringa, dabar bandoma sukompromituoti suskystintų dujų terminalą ir atsisakyti Lietuvos integracijos į Skandinavijos energetikos rinką „Nord Pool“.

Vyriausybė neįgali

Jau metai laiko, o Lietuva nepadarė proveržio jokioje srityje, jeigu neskaičiuosim socialdemokratinio atlyginimų padidinimo biurokratijos elitui. Priešingai, prarandam laiką, konkurencinį pranašumą ir investicijas. Kai kurie kairiesiems palankūs apžvalgininkai dar bando apeliuoti, kad gal Vyriausybė nori susipažinti su situacija, svarsto geriausias alternatyvas, tačiau nebūkim naivūs, Vyriausybė paprasčiausiai nepajėgi ir neįgali priimti ryžtingų sprendimų.

Valdžioje nėra strategijos, nėra reikiamų lyderių, nėra profesionalių specialistų. Taigi matome klaidas, interesus, postus saviesiems ir pralaimėjimą Lietuvai.

„Chevron“ pasitraukė, nes mato nevaldomą chaosą Vyriausybėje ir Seime. „Hitachi“ spaudžiama į kampą ir taip pat ruošiasi pasakyti „ate“. Dešimtmečius veikę Skandinaviški bankai prakalbo apie pasitraukimą iš Lietuvos. O juk tai ne šiaip įmonių pavadinimai, tai darbo vietos, mokesčiai ir emigracijos / reemigracijos klausimas.

Net elektros kainų šuolis biržoje yra nulemtas valdančiųjų nekompetencijos ir nesupratimo. Į energetikos įmonių ir ministerijos postus buvo susodinti „geri žmonės“, savi kadrai, bet neišmanantys rinkos situacijos. Rusijai apribojus elektros tiekimą, Lietuvai grėsė likti be elektros, nes valdantieji nebuvo nupirkę dujų ir Elektrėnų jėgainė negalėjo dirbti, nors prieš tai tris metus socialdemokratai skleidė mitus apie „šildomas marias Elektrėnuose“. O tokia situacija gali bet kada pasikartoti.

Jau ir dujų terminalo nebereikia?

Maža to, kad stringa strateginiai projektai, tokie kaip nauja atominė elektrinė ar skalūninių dujų paieška, tai dar kompromituojamas ir suskystintų dujų terminalo projektas. Seime sudarytoje komisijoje pirmininku paskirtas neišmanantis ar specialiai suinteresuotas Artūras Skardžius.

Daug apie šį Tautos išrinktąjį nesinori kalbėti, bet visgi prisiminkim, kad ponas Skardžius iki tapdamas Seimo nariu vadovavo Lietuvos atsinaujinančių energetikos išteklių asociacijai. Ši organizacija gynė vėjo, saulės, biomasės ir kt. verslo grupių interesus, pvz. „Icor“ ir „Bionovus“, „Achemos“, „Inter Rao Lietuva“, abi turi didelius vėjo parkus. Šios organizacijos yra suinteresuotos didelėmis energijos kainomis, kad būtų galima maksimizuoti pelnus. Matėme, kaip saulės energetikai siekė pralobti brangiai pardavinėdami savo elektrą po 1,44 Lt. O kaip rašė dienraštis „Lietuvos rytas” 2008 m., politiko A. Sakrdžiaus artimieji ėmėsi statyti vėjo jėgainių parką.

Dabar A. Skardžius juodina visus strateginius energetikos projektus. Suskystinto dujų terminalo laivą tiekiančią Norvegų kompaniją „Hoegh LNG“ vadina ofšorine, nepatikima, neatsakinga, vengiančia mokėti mokesčius. Dėl tokių neatsakingų ir neparemtų pareiškimų Norvegijos ambasadorius laišku kreipėsi į Ministrą Pirmininką, Seimo narius paneigdamas prasimanymus. Ambasadorius įmonę vertina kaip vieną didžiausių ir skaidriausių savo srityje, o patį projektą laiko didžiausiu Lietuvos ir Norvegijos ekonominio bendradarbiavimo projektu. Kaip po tokių pareiškimų Lietuva atrodo pasaulio ir investuotojų akyse?

Populizmas atbaido investuotojus

Po R. Žemaitaičio ir A. Salamakino aistringų kalbų apie „bloguosius skalūnus“, „Chevron“ viską metė ir išvažiavo. Dabar panašios taktikos laikosi A. Skardžius. Skleidžia juodinančius pramanus, pliurpia populistinį šlamštą, na pvz., apskelbė, kad štai norvegų statytojai nepatikimi, o jų laivas registruotas Bermuduose. Na ir iš tikro daliai žmonių žodis „Bermudai“ asocijuojasi su neskaidrumu. Bet ar ponas Skardžius ims ir perrašys visų pasaulio laivų registraciją? Tokia konkurencinė situacija, kad dauguma kompanijų dėl mažesnių mokesčių savo laivus įregistruoja Bermuduose, Panamoje ar Kipre. Tokia yra pasaulio realybė.

Taigi tokios neatsakingos kalbos kuria neigiamą Lietuvos įvaizdį pasaulyje, mažėja užsieniečių noras investuoti,o kai šalyje nėra gerų darbo vietų, tai lietuviai emigruoja į JAV, kur dirba „Chevron“, į JK, kur veikia „Barclay’s“ ar Norvegiją, kur įsikūręs „Hoegh LNG“. Tokios politikos rezultatas bus neslūgstanti emigracija ir piktdžiuga nebent Kremliuje.

Kęstutis Masiulis, Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!