Policijos pareigūnams draudžiama tarnybos metu būti tarnybiniuose automobiliuose. Dėl šios – visiškai realios – taisyklės, šiuo metu Lietuvos teismai yra užversti bylomis, policijos pareigūnams mėginant apsiginti nuo tarnybinių nuobaudų.
Policijos generalinio komisaro įsakymu įtvirtintas Policijos patrulių veiklos instrukcijos 20 .7 punktas skelbia, kad tarnybos metu patruliams yra draudžiama „be tarnybinio būtinumo būti stovinčiame tarnybiniame automobilyje, išskyrus išimtinius atvejus, kai yra ypač nepalankios, ekstremalios oro sąlygos ar vykdomas neviešas patruliavimas“.
Kitaip tariant, policijos patruliai yra visiškai priklausomi nuo sinoptikų sprendimų stiprų vėją perkvalifikuoti į uraganą, audrą – į Nojaus laivo reikalaujantį cunamį ir t.t. O kol oro sąlygos nepaskelbtos „ekstremaliomis“, tarnybos metu sėdėti tarnybiniame automobilyje patruliams griežtai draudžiama.
Vieną tokią naktį į tarnybinį automobilį prisėdusį ir už tai tarnybine nuobauda nubaustą patrulį atstovaujančios Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis atkreipia dėmesį, kad iki šiol nėra aišku nei kokia logika vadovaujantis minėtas policijos komisaro įsakymas buvo priimtas, nei ko siekiama išvarant patrulius stovėti greta automobilių: sudaryti visuomenei įspūdį apie aktyvų darbą?
Be to, „galvojant apie tai, kaip turėtų atrodyti 20.7 instrukcijos nuostatos laikymasis, susiduriame su visišku absurdu. Pavyzdžiui, ar tarnybiniame automobilyje prie raudono šviesoforo ar geležinkelio pervažos sustoję patruliai jau pažeidžia taisykles? O gal tarnybiniame automobilyje esantys pareigūnai tokioje situacijoje turėtų tučtuojau atsigulti, kad kontroliuojanti tarnyba jiems negalėtų inicijuoti tarnybinio nusižengimo?“ – ironizuoja K. Juknis.
Rūta Geležinė
Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga”