- Reklama -

Eksperto teigimu, atidžiau iš nuotraukų išnagrinėjus verslininko A. Ūso žuties vietą, darytina išvada, kad keturratis motociklas avarijos nepatyrė, o jo vairuotoją A.Ūsą mirtis galimai ištiko ne dėl patirtų traumų.Alytausgidas.lt nuotr.

Alytausgidas.lt nuotr.

Alytausgidas.lt nuotr.

Alytausgidas.lt nuotr.

Alytausgidas.lt nuotr.

Saulius Jakutavičius

Atidžiau iš nuotraukų išnagrinėjus verslininko A. Ūso žuties vietą, darytina išvada, kad keturratis motociklas avarijos nepatyrė, o jo vairuotoją mirtis galimai ištiko ne dėl patirtų traumų.

Atkreiptinas dėmesys, kad nors žiniasklaidoje skelbiama apie apvirtusį motociklą, iš tiesų jis nebuvo apvirtęs, o tik nuvažiavęs nuo kelio ir iki pusės ratų įklimpęs. Tai patvirtina tiek nuotrauka, kurioje matyti keturračio motociklo bagažinės, stovinčios vertikaliai, fragmentas, tiek iki pusės apsemti ir sušlapę keturračio motociklo ratai. Keturračio motociklo vairas yra sausas, prie jo nematyti žemių ar šlapiu žolių fragmento, taigi išvada kad keturračio vairas nėra turėjęs kontakto su žeme, ir nėra virtęs.

Žiniasklaidos pranešimuose minima, kad keturračio variklis vis dar veikė. Dėl tam tikrų konstrukcijos ir techninių niuansų, apversto keturračio variklis iš principo negalėtų veikti, nes pasikeitus variklio pozicijai (jį apvertus), dėl kuro, oro padavimo ir aušinimo problemų vidaus degimo variklis neveiks. Taip pat dėl tepimo problemų, nes keturtakčių variklių karteryje esantys tepalas, apvertus variklį, iš jo išbėga ir užkemša oro filtrus, o vidaus degimo variklis be oro neveikia.

Iš nuotraukų matyti, kad verslininkas A.Ūsas vairavo Yamaha Grizzly modelio keturratį. Šis keturračio modelis yra gana sunkus, sveriantis apie 300 kg, ir dėl sąlyginai didelio svorio, svorio centro ir ratų ašies ilgio nestabilus, važiuojant dideliu greičiu ir menevruojant. Skirtingai nuo sportinių keturračių, kurių ratai, siekiant pelnyti didesnį motociklo stabilumą, išdėstyti plačiau, šis iš esmės žemės ūkio darbams skirtas aparatas turi tendenciją virsti, jei važiuojant didesniu greičiu yra daromas staigus manevras, arba posūkis nemažinant greičio.

Iš įvykio vietos nuotraukų matyti, kad verslininko A.Ūso keturratis važiavo nedideliu greičiu. Jis į pelkę įvažiavo 90 laipsnių kampu važiavimo (kelio) krypčiai. Jokių staigaus posūkio žymių, stabdymo provėžų manevro (posūkio) vietoje nematyti, motociklas įvažiavo į pelkę nedideliu greičių, ir neapvirto. Tai, kad nebuvo staigaus stabdymo, liudija ir sveikas keturračio vairas, nes būna atvejų, kuomet staigiai stabdant vairuotojas verčiasi per vairą, jį deformuodamas.

Dažniausios traumos keturračiais motociklais kyla nepasirinkus saugaus greičio, kuomet nesuvaldžius keturračio motociklo atsitrenkiama į tam tikras kliūtis (pvz. medžius), staigiai manevruojant dėl staigaus svorio centro pasikeitimo nukrentama nuo keturračio motociklo, ir traumos kyla nuo kontakto su žeme, arba kuomet ant vairuotojo užgriūna apverstas kelis šimtus kilogramų sveriantis keturratis. Iš įvykio nuotraukų matyti, kad šiu aplinkybių nuotraukose užfiksuotoje avarijos vietoje nebuvo.

Matosi, kad vairuotojas į pelkę dėl tam tikrų priežasčių įvažiavo lėta eiga pats (norėdamas trumpinti kelią, arba išbandyti keturratį pelkės zonoje, nes keturratis buvo švarus, tai pirmasis važiavimas juo, tad vairuotojas juo neturėjo kontakto su sunkiai pravažiuojamais ruožais anksčiau), galimas dalykas, keturratis įklimpo, ir jo ištraukti vienam nebuvo įmanoma. Tokios situacijos nepatyrusiam bekelės vairuotojui sukelia stresą, susijaudinimą, ko pasekoje A. Ūsas dėl širdies smūgio ar kitų susijaudinimo sutrikimų galėjo mirti, arba šis keturratis buvo įvarytas į pelkę trečiųjų asmenų, taip siekiant imituoti avariją, kurios nebuvo.

Apie ekspertą: Saulius Jakutavičius yra žurnalistas, keturračių motociklų ekspertas, pramogas keturračiais motociklais ir ne tik organizuojančios bendrovės UAB “Laisvalalaikio pramogos” (GoldenMoments.LT) direktorius, surengęs virš 200 įvairių renginių minėtomis transporto priemonėmis.

2010-06-14

- Reklama -

KOMENTUOTI

Įrašykite savo komentarą!
Čia įveskite savo vardą
Captcha verification failed!
CAPTCHA vartotojo vertinimas nepavyko. Prašome susisiekti su mumis!