Seimo narys Petras Gražulis kreipėsi į Energetikos ministeriją, Viešųjų pirkimų tarnybą, Antikorupcijos, Energetikos, Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės bei Seimo laikinąją tyrimų komisijas dėl suskystintų gamtinių dujų laivo-saugyklos nuomos sutarties sąlygų.
„2012 m. kovo 2 d. akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“, kurios 70,63 proc. akcijų priklauso Lietuvos Vyriausybei, pasirašė suskystintųjų gamtinių dujų laivo-saugyklos 10 metų nuomos sutartį su galimybe išpirkti už likutinę vertę. „Klaipėdos nafta“ dujų terminalą-laivą nuo 2014 m. nuomosis iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG Ltd.“, 2012 metų pradžioje laimėjusios tarptautinį konkursą.
Plaukiojančio dujų terminalo-laivo su dujų įrenginiu nuomos kaina per metus „Klaipėdos naftai“ siekia apie 180 mln. Lt, o per visą nuomos laikotarpį tai kainuos 1,8 mlrd. Patys norvegai atskleidė, kad kiek didesnį nei Klaipėdai statomą dujų terminalą-laivą korėjiečiai galėtų pagaminti ir parduoti už 320 mln. dolerių, o tai milijardu mažiau, nei „Klaipėdos nafta“ sumokės už nuomą per dešimt metų. Įvertinus sutarties sąlygas man kilo klausimų, kuriuos privalės atsakyti atitinkamoms tarnybos:
• Ar buvo atliktas antikorupcinis šios nuomos sutarties vertinimas?
• Už kokią likutinę vertę bus nupirktas terminalas-laivas?
• Kodėl terminalas-laivas nebuvo nupirktas iškart, o pasirašyta nuomos sutartis?
• Ar dujų terminalo projekto statybos yra ekonomiškai pagrįstos ir perspektyvios?
• Ar bus imtasi visų reikiamų priemonių siekiant išvengti dujų terminalo prastovų, nes viena diena Lietuvos valstybei kainuotų apie 406 tūkstančius litų?
• Kokia būtų dujų pristatymo kaina, jei suskystintas gamtines dujas pristatytų užsakomuoju reisu, nesudarius laivo nuomos sutarties?” – rašoma Seimo nario P.Gražulio pranešime spaudai.
KK inf.