Verslo atstovai šv. Valentino dienos laukia ne mažiau nei įsimylėjėliai. Dovanų platinimo lyderio Lietuvoje „Gera dovana“ duomenimis, meilės dieną pardavimai šokteli bent 15 proc., o vidutinis pirkėjo krepšelis išauga iki 101 lito, t. y. beveik 20 proc. daugiau nei kalėdiniu laikotarpiu.
„Nors pardavimo atžvilgiu Valentino diena neprilygsta Kalėdoms, šiuo laikotarpiu jaučiame didelį pagyvėjimą, ypač vasario 12–14 d. Šiomis dienomis smarkiai išauga vidutinis pirkėjo krepšelis, nes ieškodami dovanos ne visiems artimiesiems, o tik savo antrai pusei, žmonės linkę pirkti brangesnes dovanas“, – teigia „Geros dovanos“ rinkodaros vadovas Martynas Navickas.
Pasak dovanų eksperto, jau antrus metus iš eilės populiariausių šv. Valentino dienos dovanų dešimtuke atsiduria įvairūs masažai, vandens pramogos ir pirčių malonumai, šokolado degustacijos arba dovanų rinkiniai, suteikiantys galimybę norimą pramogą išsirinkti pačiam. Dovanos pobūdis dažniausiai priklauso nuo dovanotojo – moterų ir vyrų pasirinkimas skiriasi.
„Pastebime, kad moterys aktyvesnės nei vyrai. Dažniausiai dailiosios lyties atstovių šv. Valentino dienos dovanos yra romantiškesnės, tačiau vyrų – brangesnės“, – sako M. Navickas.
Jo teigimu, šv. Valentino dienos dovanomis lietuviai vis labiau stengiasi sukurti kuo didesnę išliekamąją vertę ir dažnai kartu su emocijas kuriančiomis dovanomis įteikia tradicinių, tokių kaip šokoladas ar gėlės.
Populiariausi – širdelės formos šokoladai
Šokolado gaminių bendrovės „AJ šokolado“ savininkas Algimantas Jablonskas teigia, kad šv. Valentino dienos šventinė prekyba jų parduotuvėse išauga dvigubai. Nors įprastas dovanėles lietuviai vis dar linkę pirkti paskutinę dieną – vasario 14-ąją, tokios paslaugos kaip šokolado fondiu dviem būna užsakytos jau savaitę prieš.
„Be abejonės, mūsų šokolado parduotuvėse šv. Valentino dieną daugiausia populiarumo sulaukia būtent su šia švente susijusios dovanos – širdelių ar lūpų formų šokolado gaminiai, įpakuoti raudonos spalvos dėžutėse. Paprastai pirkėjai teikia itin didelę reikšmę dovanos pakuotei, pageidauja, kad dovana atrodytų kaip staigmena – nesimatytų, kas slepiasi dėžutėje“, – sako A. Jablonskas.
Pasak jo, nemaža dalis lietuvių patys stengiasi sukurti savo šokolado gaminių rinkinius pagal artimo žmogaus pomėgius ar ieškodami įdomaus skonio, pavyzdžiui, renkasi saldainius su aitriosiomis paprikomis ar pelėsiniu sūriu. Dažniausiai tokius rinkinius sudaro moterys, kurios, palyginti su vyrais, yra daug išrankesnės dovanoms. Vyrai labiau linkę rinktis jau paruoštus šokolado gaminių rinkinius, jie iš anksto būna numatę net galimą dovanos kainą.
Didžiausia šventė gėlininkams
Gėlių prekybos tinklo „Florisima“ direktorius Viktoras Bobinas šv. Valentino dieną vadina didžiausia švente Lietuvos gėlininkams, tik Vilniuje ji nusileidžia Kovo 8-ajai. Jo teigimu, gėlių pardavimai meilės dieną būna du tris kartus didesnis nei įprastai, todėl artėjant šiai šventei reikalingas didelis pasiruošimas.
„Žinoma, šv. Valentino diena neįsivaizduojama be rožių, ypač raudonų. Antroje vietoje atsiduria tulpės, galbūt dėl artėjančio pavasario jausmo. Norintys nustebinti savo mylimus žmones stengiasi pirkti ne mažiau nei 3–5 gėles“, – pasakoja V. Bobinas.
Pagrindiniai gėlių salonų klientai šv. Valentino dieną, be abejo, yra vyrai. Tačiau pasitaiko atvejų, kai gėlių ieško ir moterys, tik ne taip masiškai.
„Florisimos“ duomenimis, pastaruoju metu prekyba ypač aktyvi internete, nemažą jos dalį sudaro svečiose šalyse gyvenančių lietuvių užsakymai.
„Užsienyje gyvenantys ar dirbantys lietuviai nepamiršta pasveikinti savo mylimųjų. Tai įrodo šv. Valentino dieną smarkiai išaugantis užsakymų iš užsienio skaičius, kuris sudaro pusę visų užsakymų internetu“, – teigia V. Bobinas.