Visame pasaulyje vis daugiau siunčiama elektroninio pašto šiukšlių, o pastaruoju metu jų skaičius žymiai padidėjo ir pasiekė kritinę ribą. Latvijos IT paslaugų nuomos įmonės DEAC klientų el. laiškų srautų tyrimai liudija, kad per paskutinius penkerius metus elektroninių pašto šiukšlių padaugėjo daugiau kaip 40 %. Jeigu 2003 m. beveik 50 % visų išsiųstų el. laiškų sudarė elektroninio pašto šiukšlės, tai 2008 m. – jau daugiau kaip 94%. Elektroninio pašto šiukšles sėkmingai filtruoja DEAC naujausia Anti-Spam sistema, apsauganti nuo jų pateikimo į klientų elektroninio pašto dėžutę.
DEAC atlikti tyrimai liudija, kad per metus elektroninio pašto šiukšlių padaugėjo 3,4 %. 2007 m. 91 % bendro el. laiškų srauto sudarė elektroninio pašto šiukšlės, tuo tarpu 2008 m. jų skaičius jau išaugo iki 94,4 %. DEAC specialistai daro išvadą, kad ši elektroninio pašto rūšis darosi sudėtingesnė. Ją sunkiau filtruoti ir vis dažniau pasitaiko atvejų, kai ji pasiekia galutinį adresatą. IT įmonės DEAC duomenimis, elektroninio pašto šiukšles (94,4 %) 2008 m. sudarė greylisted el. laiškai (76,0%), elektroninio pašto šiukšlės (14,4%), SPF (Sender Policy Framework) ataka (2,8%), laiškai su virusais (1,2 %).
Palyginimui galima paminėti, kad visame pasaulyje maždaug 90 % elektroninių laiškų yra elektroninio pašto šiukšlės. 2008 m. per dieną vidutiniškai buvo išsiųsta maždaug 200 milijardų tokių laiškų, daugiausiai iš JAV, Turkijos, Rusijos. Šiose šalyse išsiunčiama 35 % visų elektroninio pašto šiukšlių.
Elektroninio pašto šiukšlės ne tik erzina interneto vartotojus, bet ir pridaro jiems nuostolių. Latvijoje jie matuojami keliais milijonais eurų, nes klientas ne tik skiria laiko tokiam laiškui atidaryti, ištrinti iš elektroninio pašto dėžutės, bet ir apkrauna interneto tinklą. Tai reiškia, kad kiekvienas besinaudojantis elektroniniu paštu moka už kiekvieną gautą laišką. Elektroninio pašto šiukšlės sudarydamos el. pašto sistemų prastovas ir sumažindamos darbo produktyvumą sudaro didžiulių finansinių nuostolių įmonėms, kai tuo tarpu jų siuntėjai už išsiuntimą beveik nieko nemoka.
„Elektroninio pašto šiukšlių siuntėjai be paliovos vysto savo technologijas ir pasitelkia vis naujus būdus, kaip išvengti filtrų, sukurdami naujas gerokai gudresnes siuntimo technologijas. Tokios sistemos imituoja gavėjui tinkamą elektroninį laišką, tekstą automatiškai generuoja kaip unikalų, pvz., jį pateikia nuotraukų pavidalu. Šie laiškai įsifiltruoja į paprasto vartotojo el. paštą ir išsiunčia visiems jo adresatams analogiškus laiškus,” aiškina DEAC valdybos pirmininkas Andris Gailytis.
„Užsienio šalių antivirusinių programų gamintojų tyrimai liudija, kad vidutinis interneto vartotojas nenaudodamas apsaugos (t.y. elektroninio pašto šiukšlių filtrų) gauna iki 70 elektroninio pašto šiukšlių per dieną. Norėdami išvengti elektroninio pašto šiukšlių stenkitės be reikalo neviešinti savo elektroninio pašto adreso internete. Jeigu tai neįmanoma, naudokitės keliomis el. pašto dėžutėmis – viena jų pildydami įvairias anketas internete, kita – tik privačiam susirašinėjimui. Jeigu į įmonės pašto dėžutę ateina daug elektroninio pašto šiukšlių, reikia kreiptis į savo interneto paslaugų teikėją ir prašyti užtikrinti elektroninio pašto šiukšlių filtrą. Jeigu tai neduos rezultatų, reikėtų pagalvoti apie interneto teikėjo pakeitimą, nes pačios moderniausios ir galingiausios Anti-Spam sistemos užtikrina maksimalią apsaugą nuo nepageidaujamų el. laiškų”, apie galimybes sumažinti elektroninio pašto šiukšlių kiekį pasakoja A. Gailytis.
„Elektroninio pašto šiukšlių siuntimas yra plačiai paplitęs, neteisėtas ir nepageidaujamas reklamos būdas, kai be gavėjo sutikimo jam siunčiamas elektroninis laiškas su reklama. Tai sukelia nepatogumų elektroninio pašto vartotojui, nes nereikalingą laišką reikia ištrinti. Tai darant kartais ištrinami ir reikalingi laiškai. Be to, elektroninio pašto šiukšlės trikdo duomenų perdavimą”, tęsia Andris Gailytis
DEAC savo klientams siūlo įvairias IT paslaugas, tarp kurių yra ir duomenų centro, kompiuterinės technikos ir IT aptarnavimo, internetinių svetainių ir sistemų kūrimo, prieglobos ir kt. paslaugos bei konsultacijos. Klientų skaičius jau pasiekė 2 tūkstančius, tarp jų yra bankai: Latvijas Banka, Rietumu Banka, Danske Banka, taip pat inbox.lv, one.lv, Tele2, Seesam Latvija, TV3 Latvija, The Baltic Times bei kiti dideli projektai ir įmonės.
DEAC yra oficialus DELL sprendimų platintojas Latvijoje, taip pat oficialus tokių IT technologijų įmonių kaip Microsoft, Avocent, APC ir Doclogix partneris.
Artis Babris, DEAC marketingo skyriaus vadovo asistentas,
tel.: +371 6707 2141, ababris@deac.eu, www.deac.eu