„Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovas Romas Čereška.
Apsipirkimas elektroninėse parduotuvėse daugeliui jau tapo patogiu įpročiu, padedančiu sutaupyti laiko ar praleisti laisvalaikį. Vis dėlto, ekspertai pastebi, kad gyventojai dažnai atsiskaitymo būdą pasirenka automatiškai, labiausiai atsižvelgdami į asmeninį patogumą ir taip praleidžia galimybę nemokamai pasinaudoti papildomais privalumais.
Anot „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo Romo Čereškos, populiariausiais mokėjimo būdais elektroninėje erdvėje išlieka atsiskaitymas suvedant mokėjimo kortelės duomenis, bankinis pavedimas bei mobiliosios piniginės (pavyzdžiui, „ApplePay“ ar „Google Pay“).
„Technologinė įvairovė suteikia didesnį paslaugos prieinamumą, tačiau joje lengva pasimesti. Dažniausiai žmonės išsiugdo įprotį atsiskaitinėti vienu būdu, taip neįvertindami ar net nesužinodami apie kitų atsiskaitymo būdų privalumus“, – sako Romas Čereiška.
Užtrunka ilgiau, bet daugiau privalumų
Atsiskaitymas mokėjimo kortelėmis klientui gali būti nepatogus, nes apsiperkant pirmą kartą kiekvienoje platformoje reikia įvesti visus savo duomenis: vardą, pavardę, kortelės numerį ir galiojimo laiką, jos CVC kodą. Tačiau internete atsiskaitant „Mastercard“ ir „VISA“ kortelėmis, pirkėjai gali naudotis papildoma apsauga nuo internetinių sukčių – „3D Secure“ sistema.
Ši sistema prašo papildomos autentifikacijos per banką, taip sumažindama neteisėtų operacijų kortele riziką. Internetinėje parduotuvėje pastebėjus „Mastercard SecureCode“ ir „Verified by Visa“ logotipus, klientai gali jaustis ramiau, kad pardavėjas yra registruotas „3D Secure“ sistemoje ir siekia suteikti saugesnį apsipirkimą.
Mokėjimas kortele ne tik sumažina kibernetinio sukčiavimo riziką, bet ir suteikia nemokamą apsaugą įsigijus nekokybišką prekę arba negavus paslaugos.
„Pasitaiko atvejų, kad perkamas prabangaus prekės ženklo daiktas, tačiau jį gavus, paaiškėja, kad tai – klastotė. Dar dažnesnė situacija – dėl avialinijų kaltės atšauktas skrydis. Pirmiausia reiktų kreiptis į tiekėją, iš kurio įsigijote prekę arba paslaugą, tačiau jei nepavyksta išspręsti problemos, galima kreiptis į mokėjimo kortelę išdavusį banką dėl pinigų grąžinimo. Taigi verta pasidomėti, kokią mokėjimo kortelę turite ir kokius privalumus ji gali suteikti“, – pabrėžia R. Čereška.
Mobiliąja pinigine atsiskaitantys klientai jau būna susieję savo telefoną su „ApplePay“, „Google Pay“ ar kita mokėjimo sistema, todėl pasirinkus šį mokėjimo būdą, klientui nebereikia vesti papildomų duomenų, telieka patvirtinti mokėjimą. Anot Romo Čereškos, tai – kliento atžvilgiu bene greičiausias mokėjimo būdas. Atsižvelgiant į tai, kad tokiam atsiskaitymui taip pat naudojamasi kortele, taip pat turi galioti minėti mokėjimo kortelių privalumai.
Dalytis duomenimis nori ne visi
Atsiskaitant bankiniu pavedimu, klientas pirmiausia turi identifikuotis savo banke ir atlikti mokėjimą iš pasirinktos sąskaitos. Vadinamosios atvirosios bankininkystės mokėjimų tarpininkais tampa trečiųjų šalių paslaugų teikėjai.
„Klientai vertina paprastumą – mokėjimas inicijuojamas iš karto ir tereikia nurodyti, iš kurios sąskaitos jį atlikti. Kita vertus, kritiškai vertinu tarpininkų prašymą jiems suteikti prieigą prie kliento banko sąskaitos 180 dienų. Kartais klientai, nenorėdami dalintis savo duomenimis, nusprendžia nutraukti apmokėjimą šiame žingsnyje. Dalis jų pasirenka kitą apmokėjimo būdą, o dalis – išvis nusprendžia nebepirkti. O tai neigiamai paveikia verslą“, – atkreipia dėmesį R. Čereška.
Populiarėja mokėjimų išskaidymo paslauga
Įdomi naujovė, per pastaruosius dvejus metus užkariavusi elektroninės prekybos rinką – „Klix.app Pirk dabar, mokėk vėliau“ paslauga. Tai yra galimybė mokėjimą padalyti į kelias dalis. Pasak „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo, mitas – kad atidėti įmokas už pirkinius renkasi tik finansinių iššūkių turintys pirkėjai.
„Nors ši paslauga ypač populiari tarp jaunosios kartos, kuri ne visada turi kreditinę kortelę, matome, kad šia galimybe aktyviai naudojasi ir pakankamai lėšų turintys klientai. Toks atsiskaitymo būdas leidžia nesumažinti einamosioms išlaidoms skirtų pinigų, patogiau valdyti mėnesio biudžetą. Nenuostabu, kad „Pirk dabar, mokėk vėliau“ paslauga vis dažniau siūloma ne tik elektroninėje erdvėje, bet ir fizinėse parduotuvėse“, – teigia Romas Čereška.